Visit Us On FacebookVisit Us On Instagram
Choose your language
  • English
Tel: +381 (0) 11 219 76 22
+381 (0) 63 106 55 44

Nega kože u zimskom periodu

Za mnoge od nas, hladno vreme ne znači samo bezbrižno rumenilo obraza i nosa, već i pojavu neprijatne isušenosti kože lica, ruku ili tela.

Koža je najveći ljudski organ. Osnovna funkcija joj je uloga barijere, jer masnoćama stvara zaštitni sloj na površini. Time sprečava gubitak tečnosti sa površine tela.

U hladnim danima koje donose jesen i zima, izloženi smo negativnim vremenskim uticajima. Hladan zimski vazduh je suv, sa padom temperature opada i nivo vlažnosti, što se negativno odražava na kožu. Postaje suva, gruba, sklona svrabu i iritaciji, praćena mogućim crvenilom, perutanjem, čak i pucanjem.

Kako bi koža lica i tela u zimskom periodu ostala vlažna, meka i glatka, neophodna je pravilna nega.

Hidratacija

Prvo pravilo očuvanja zdravlja kože. Kod hidratacije je potrebno znati da uobičajena količina preparata koju tokom godine koristite za negu lica neće biti dovoljna i tokom hladnih meseci. Da bi se zadržala vlažnost kože tokom ovog perioda, neophodno je češće nanošenje.

Kada nastupe hladniji dani, lagane losione i kreme poželjno je zameniti masnijim. Masnoće u kremama prave film na koži, sprečavajući odavanje vode.

Ono na šta bismo takođe trebali da obratimo pažnju je da kreme sadrže visok sadržaj masnih kiselina i komponenti prirodnih vlažećih faktora (urea, glicerol, alfa hidroksilna kiselina). Izbegavati korišćenje preparata koji sadrže alkohol. Umesto njih, poželjno je koristiti losione sa hijaluronskom kiselinom ili pantenolom, kreme na bazi vitamina i aktivnih supstanci (Glicerin i Ši buter) ili prirodnih ulja (kokosovo, ulje koštica grožđa, pšeničnih klica, jojobe ili koštica kajsije).

Od noćnih krema, tokom hladnog perioda, korisni su preparati obogaćeni retinolom i glikolskom kiselinom.

Kreme treba nanositi više puta tokom dana, a obavezno nakon tuširanja ili pre izlaska na hladnoću.

Najpotpunija hidratacija postiže se mezoterapijama sa koktelima koji sadrže hijaluronsku kiselinu i ostale sastojke neophodne za ishranu naše kože.

Piling

Piling pomaže u uklanjanju mrtvih ćelija se površine kože, čime se omogućava bolje prodiranje preparata za hidrataciju. Neodstranjivanjem mrtvih ćelija sa kože, dodatno je isušujemo. Kako biste izbegli dehidrataciju kože, dovoljno je uraditi piling jednom nedeljno.

Kod pilinga su dobre rezultate pokazali proizvodi koji sadrže 10% glikolske kiseline. Ipak, ukoliko imate izrazito suvu kožu, izbegavajte oštre pilinge, preparate na bazi alkohola, kao i adstrigentne maske, jer mogu odstraniti zaštitni lipidni sloj na koži.

Različite dubine pilinga postižu se medicinskim laserima (poput Pixel CO2 lasera), pomoću kojih se gruba i zadebljala koža menja novom i podmlađenom, bogatijom kolagenom i elastinom. Ove procedure uglavnom su i rezervisane za zimski period.

Zaštita od Sunca

Prekomerno izlaganje suncu ne preporučuje se ni u zimskom periodu. Zimsko sunce, u kombinaciji sa refleksijom od snega, podjednako ima uticaj na isušivanje i oštećenje kože kao leti. Kako biste se zaštitili od UVA i UVB zračenja, preporučuje se obavezna upotreba zaštitnog faktora od minimum spf 15.

Tuširanje i pranje kože

U cilju održavanja zdrave i privlačne kože, potrebno je tuširati se mlakom vodom, tek nešto toplijom od temperature tela, u intervalu ne dužem od 10 minuta. Izbegavajte dugotrajne i vruće kupke, iz razloga što topla voda uklanja prirodna ulja sa kože, što doprinosi njenoj dehidraciji, ali i zbog toga što toplota ubrzava cirkulaciju, zbog čega koža može postati crvena i iziritirana, praćena osipom i svrabom.

Prilikom tuširanja, ne koristiti jake deterdžente i antibakterijske sapune. Osušite se nežnim pokretima i ne u potpunosti, uvek ostavite koju kapljicu vode na sebi. Zatim na kožu nanesite dovoljne količine kreme ili ulja za hidrataciju. Losion će “zarobiti” taj ostatak vode na koži i omogućiti joj prirodnu hidrataciju, što će dugoročno doprineti da ona ostane meka i sjajna.

Izbegavati proizvode koji sadrže štetne parabene, mirise, triklosan, sintetičke boje ili formaldehid, jer dodatno isušuju kožu.

Nega kože ruku

Tokom zimskog perioda, koža ruku zahteva posebnu negu, jer je tanja i osetljivija od ostalih delova tela. Ima manji broj lojnih žlezda, sklonija je sušenju, pucanju i nastanku ekcema. Zimi se preporučuje zaštita rukavicama. Na taj način se izbegava prljanje ruku, odnosno čest i nepotreban kontakt sa sapunima. Takođe,u ovom periodu su za naše ruke pogodni preparati sa dodatkom glicerola i linoleinske kiseline.

Ovlaživači prostorija

Jedna od olakšica savremenog doba je upotreba ovlaživača prostorija u vidu aerosola. Na taj način, obezbeđuje se više vlažnosti u zatvorenim prostorima sa centralnim grejanjem i sprečava dodatno isušivanje kože.

Nega usana

Tokom zimskog perioda, upotreba balsama svaki put kad se pojavi osećaj suvoće pravi je spas za naše usne. Preporučuju se balzami za usne na bazi pčelinjeg voska i lanolina, koji hidriraju kožu i čine je mekšom. Pre spavanja, na usne možete namazati i deblji sloj pantenol masti. To će im obezbediti dodatnu vlažnost i mekoću.

Ishrana

Kožu je važno zaštiti, kako spolja, tako i iznutra. To se postiže pravilnom i dobro izbalansiranom ishranom. U zimskom periodu, potrebno je povećati unos zdravih masti, koje možete pronaći u orašastim plodovima, semenkama, maslinovom i lanenom ulju, ribi ili avokadu.

Unosite u proseku 2l vode dnevno. Na taj način imaćete blistavu kožu. Takođe, pojačati i unos vitamina C, koji potpomaže izgradnji kolagena u našem organizmu, proteina odgovornog za elastičnost kože. Neke od namirnica bogatih vitaminom C su paprika, citrusno voće i peršun.

Odlične rezultate u tretiranju kože pronaći ćete u umerenom balansu pravilne nege, potpomognute prirodnim resursima.

Mislite o tome kada započinjete novi dan.

Neka to bude vaša mala pobeda.